• Πρώτα από όλα, στη μακροζωία.

Αυτό άλλωστε, ήταν και το πρώτο εύρημα για τη Μεσογειακή Διατροφή, οι άνθρωποι με διατροφικές συνήθειες κοντά στα μεσογειακά πρότυπα ζουν περισσότερο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα πρότυπα διατροφής!

• Η περισσότερο ερευνημένη και τεκμηριωμένη δράση της Μεσογειακής Διατροφής είναι αυτή στην καρδιά.

Η μεσογειακή διατροφή ωφελεί την λειτουργία της καρδιάς , μειώνοντας τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο στα άτομα που την ακολουθούν.

Η δράση αυτή οφείλεται στην χαμηλή πρόσληψη κόκκινου κρέατος και άρα κορεσμένου λίπους, στην υψηλή πρόσληψη μονοακόρεστων, ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων, φυτικών ινών και πιθανόν στη μικρή πρόσληψη κόκκινου κρασιού.

• Ακόμη, η υιοθέτηση του Μεσογειακού τρόπου διατροφής φαίνεται ότι μπορεί να επιφέρει μείωση του κινδύνου για εμφάνιση Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου ΙΙ.

• Υπάρχουν ενδείξεις ότι η προσκόλληση στο Μεσογειακό τρόπο διατροφής μπορεί ακόμα και να μειώσει τον κίνδυνο για κάποια είδη καρκίνου, όπως του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αν και οι συσχετίσεις της διατροφής και του καρκίνου δεν είναι ισχυρές, φαίνεται ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν ένα μοντέλο διατροφής, όπως η Μεσογειακή, και ένα υγιεινό τρόπο ζωής έχουν χαμηλότερες πιθανότητες να νοσήσουν.

• Πιθανή δράση υπάρχει και σε ψυχολογικές και νευρολογικές νόσους, όπως η κατάθλιψη και η νόσος Alzheimer.

• Τέλος, ας μην ξεχνάμε τη σημαντική συμβολή της Μεσογειακής διατροφής στην απώλεια βάρους.

Η διατροφή κοντά στα μεσογειακά πρότυπα είναι ένας ενδεδειγμένος τρόπος διατροφής για άτομα που επιθυμούν να μειώσουν ή να διατηρήσουν το βάρος τους.

Είναι λογικό άλλωστε, αφού η Μεσογειακή Διατροφή είναι χορταστική, λόγω των προϊόντων ολικής άλεσης, της άπαχης πρωτεΐνης και της μεγάλης ποσότητας φρούτων και λαχανικών.

Ταυτόχρονα, τα περισσότερα συστατικά της είναι χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας, έχουν δηλαδή μεγάλο όγκο και λίγες θερμίδες, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, ενώ τα τρόφιμα υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, γλυκά και αλμυρά σνακ, καταναλώνονται πολύ σπάνια.

Δυστυχώς, το γεγονός ότι κατοικούμε στη Μεσόγειο, δε σημαίνει αυτόματα ότι ακολουθούμε το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής.

Ο τρόπος ζωής στην Ελλάδα έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία 50 χρόνια και μαζί του και οι συνήθειες της διατροφής που όλο και περισσότερο ξεφεύγουν από τα παραδοσιακά πρότυπα και ακολουθούν τα Δυτικά.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η διατήρηση της διατροφής κοντά στα Μεσογειακά πρότυπα, μπορεί να ωφελήσει, όχι μόνο τους κατοίκους της Μεσογείου, αλλά και όλου του κόσμου.